17 February 2012

LAIN YANG CARI LAIN YANG DAPAT

hari rabu lepas, aku keluar ke mid valley. time tu hujan lebat giler2. bajet mula2 nak cari baju tuk MPIS la konon-kononnyer. aku keluar ngan 2 orang lagi kawan aku. 

jalan punyer jalan, nak cari baju, tak jumpa2. nak jumpa camne, bajet kecik, tapi nak yang bergaya.. memang takde la.. Dahtu, apa aku boleh buat, aku ni student jer.. bukan berduit sangat pun. dah la yuran mahal..

kesian la kawan2 aku yang menemankan ni. almaklumlah, aku ni kalau bab membeli apa2 ni memang cerewet sikit. nak kene pilih giler2. pastu kitorang pergi MPH, sebab nak abiskan vaucer buku satu malaysia kawan aku nyer.. yang aku nyer: lama dah abis.. Siap kene tambah duit lain lagi.. beli buku banyak2 bukan baca pun.. takpe la. kita mengeluarkan belanja untuk buku dan ilmu, apa salahnyer. daripada beli benda bukan2.

kawan aku ni sibuk la suruh aku abiskan dia punya vaucer. mula2 ingat nak amik satu english novel jer. Baru2 nak belajar baca buku novel BI ni.. novel BM memang selalu sangat dah baca. tapi setelah di paksa2 beberapa kali, aku sampai amik 2 novel inggeris dan satu novel melayu.. melayang duit aku. nasib baik la kawan aku ni bagi aku diskaun. buku tu total dalam 80 ringgit, dapat 60 inggit jer.. kira ok sangat la tu..
tapi, nak mencari buku tu memang sangat susah. sebab sebelum ni aku dah banyak kali beli buku, tapi bila baca macam tak best jer. menyesal gak. aku ni memang cerewet nak mampos dalam bab membeli apa2 ni. kalau boleh nak survey giler2 dulu sebelum beli. sampai MPH tu dah halau keluar baru aku pilih buku apa yang aku nak beli.

mungkin sebab tu la jugak aku tak de pasangan hidup lagi kut.. Memilih sangat.. HAHAHAHAH.. memang tak la.. tak pterpikir pun lagi kesitu. memang malas nak cari. bila dah ada pasangan hidup ni, kita kene kongsi masalah dengan orang lain.. nak kongsi masalah kebendenye.. masalah dalaman aku pun tak setle lagi, nak pikir masalah orang lain.. baik tak payah. nnti bila dah sampai seru, pandai2 la MAK AYAH aku carikan.. hahahaha... So conservative thinking... Biarlah, lantaklah, janji aku bahagia, dan tak menggangu kebahagiaan orang lain.

ni la buku2 yang aku dah beli.. buku yang masih ada kat bilik tu  pun belum baca lagi ni kan pulak buku2 baru. dengan buku MEDICAL lagi.. tengokla bila2 lapang mungkin boleh baca kut:




No comments: